måndag 21 januari 2013

Öj, öj, öj!

Morsning korsning! Har precis landat hemma efter en sådan där måndag, ni vet. Först en hurja bra dag på jobbet, intressant som fanken. Det som var lite jobbigt med den här morgonen var att bilrutorna var så saakelis igenisade på både in- och utsidan, och att dörren var fastfrusen. Kände mig som pappa Rudolf där jag stod och svor i den kalla morgonen så att det stod ett rökmoln ur munnen. Ingen präst kom och räddade mig heller, som det gjorde i Sunes Jul.

Efter jobbet iväg till gymmet på Bodyattack, och det var lika kul igen. Alltså Attack är just ett sådant pass som man aldrig skulle kunna föreställa sig Maja på. Ändå står hon där och gör hoppintervaller så svetten strittar. Jihuu! Och så var jag ju såklart tvungen att köpa de där träningsbrallorna jag hade fingrat på igår och inte kunde släppa tanken på. Better Bodies' tights i SVART och SILVER. Så jäkla sköna brallor. Och i SVART och SILVER, hörde ni. Ni kan från och med nu kalla mig Blixten!

Sedan till butiken. Sedan hem. Och skotta tusen ton snö. Lika bra det, medan man ändå var träningsklädd och svettig. In i duschen och så laga mat och äta. Håhå. Ändå är de här måndagarna så fantastiska. Så mycket att göra, och så bråttom. Men roligt, ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar