lördag 12 januari 2013

Glasögonorm

Peace från soffhörnan! Halvligger här och tar igen mig lite. Har agerat smakråd åt min mor på stan idag. Glasögonsmakråd, that is. Det som är lite krångligt med att prova nya glasögon är ju att man inte... eh... ser någonting. Alltså klev vi in på Instrumentarium och började botanisera.

Jag provade minst lika många bågar som hon som alltså skulle köpa dem gjorde. Det är så roligt att prova glasögon! Jag hittade ett par favoriter som jag genast skulle ha köpt, om det nu inte var så att jag inte behöver glasögon. Det var i alla fall trevligt att känna sig smart för en stund. Det är nämligen den omedelbara effekten när man sätter brillor på näsan. Direkt ser det ut om om man är någon slags beläst, intelligent och kunnig människa. Eller hot librarian, vad vet jag. Beror helt på vad man gillar.

Nå, glasögon hittades, och jag fortsatte på stan medan sällskapet åkte hem. Hittade en reablus och en som inte var på rea. Den dyrare var resultatet av någon slags impuls, den var bara i vägen när jag gick mot kassan, och jag provade den inte ens. Min hand bara haffade den helt instinktivt och la den på disken. Nå, alltid kommer den till nytta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar