tisdag 8 januari 2013

Aaaaaa... taaaaack!

Trampade iväg till gymmet på ett läckert Bodyattackpass ikväll. Vilken tur att jag vågade testa den där gången, för det blev en ny liten aktivitet, det där. Roligt, roligt. Samt också: svettigt, svettigt. Jag var tvungen att oroligt flukta i spegeln efteråt för att se om jag överhuvudtaget existerade längre, eller om jag förvandlats till en förångad fuktpöl. Det hade jag inte.

Vad som inte ser så roligt ut är min julgran. Den är så ledsen och hängig att man blir deprimerad av att titta på den, trots att jag har vattnat den för brinnkära livet. Igår när jag kom från jobbet hängde alla kvistarna neråt. Barrar gör den något så ofantligt, dessutom. Det blir lätt så när det var så smällkallt där strax innan jul när den togs in. Från minus tjugo till plus tjugo på några sekunder får barren att lossna som tänderna på en sjörövare med skörbjugg.

Har tyvärr inte haft tid att hiva ut någon gran varken idag eller igår. Imorgon måste det nog ske. Undrar vart man gör av en gran mitt i stan? Ljusstaken och stjärnan på fot får nog står kvar en stund ännu. Det är ju trots allt mörkt som i ett kamelarsle den här tiden på året. Lite ljus kan man väl få ha utan att någon stämmer en för det.

Nu ska jag fila lite på årskrönikan. Har vi tur är den klar innan 2014. HÄJ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar