söndag 17 juni 2012

So far

Eftersom den här helveteshalsen hindrar mig från att göra alla trevliga söndagsaktiviteter jag gillar - springa jetelångt och jetehårt, lyfta jetetungt eller sådär annars vara fysiskt jetesktiv, okejokej lätt överdrift, men jag gillar i alla fall att få träna i lugn och ro på söndagar - så åkte jag ut till skären istället. Somnade en stund på en säng, åt lite köttfärsbiff, drack kaffe på terrassen och klöv lite ved. Det där sista la jag på flit till sådär nonchalant, precis som om jag i vardagslag brukar syssla med sådant. Det brukar jag ikki. Dessutom var det säkert en skoj syn, där jag stod i kjol och ballerinor och svingade yxan hejvilt omkring mig. Klabbi.

Här hemma har jag ikväll skruvat upp lite gardinsstänger. Eller sanningen att säga stod jag mest på marken och lydde min fars instruktioner om "propp!", "skruv!", "borrmaskin!", och langade upp sagda tingestar i ett raskt tempo.

Ps. Jävla hals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar