måndag 18 juni 2012

Raket

Jaha. Börjar väl vara sovdags för små flickor småningom. Synd bara att jag inte är det minsta trött. Trots att jag knappt sov överhuvudtaget förra natten. På grund av halsjäveln (tjat, tjat).

Satt och pratade dumheter med bästa L över en kvällskaffe som avslutning på dagen. Hade gärna gjort det på exempelvis en strand eller en uteservering vid vattnet, men eftersom vi kom på oss så sent så fick det bli en traditionell Abc-kaffe i all enkelhet.

I kassakön såg jag den mest berusade typ jag sett på länge. Han orkade knappt hålla ögonen öppna när han sluddrade fram vilken tobak han skulle ha, och sedan gick han i sloooooow motion iväg över parkeingen. Jag spanade lite oroligt ifall han hade tänkt sätta sig i en bil eller på någon hoj, men det gjorde han inte. Däremot ställde han sig och pussades omsorgsfullt med en flicka på en skoter. Prickade väl munnen i alla fall ditåt. Jag tror hur som helst inte att han var på väg någonstans annat än till fots, eller möjligtvis på skjuts. Hoppas inte på skotern, för hur han nu skulle hållas kvar där har jag ingen aning om. Hårda bud att vara helt raketpackad klockan elva en söndagskväll.

Nej, om man skulle ta och låtsas knyta sig en liten stund då. Adjö.

1 kommentar: