torsdag 14 juni 2012

Detta kan jag inte acceptera

Jag var ute och pynjade en stund, och stod plötsligt mitt i en hurja knottsvärm. Eftersom jag avskyr folk som gnäller om mygg och andra insekter och på allvar låter sig störas av de där töntdjuren, så gjorde jag klart det jag skulle inne i mitt surrande svarta moln. Jag menar, jojo, det skulle säkert vara trevligare att inte stå i en en intektssvärm än att göra det, men enligt mig är det hundra gånger mera irriterande med folk som låter sig begränas av sådana trivialiteter.

Typ "Hur hade ni de på semestern på ert drömlantställe där det var + 30 och strålande sol i fyra veckor, och ni inte behövde göra annat än vända er mellan mag- och ryggläge i era solstolar och dricka någonting kallt där vid strandkanten?" "Jotack, det var annars perfekt - men myggorna! Det var så hemskt med myggorna. Oj så de var många. De där myggorna!". Suuuuuck. Vem orkar ens bry sig om sådant? Låt nu myggorna vara och koncentrera er på annat. Typ den här fabulösa årstiden, exempelvis.

Så. När jag kom in konstaterade jag a) att det rann blod från ena axeln. Tittade ner på mig själv, och såg att b) toppen var alldeles prickig av blod frampå. När jag lyfte lite på densamma konstaterade jag att jag var c) helt sönderbiten på hela magen. Det rann blod rakt ner i långa streck. Och d) - efter en blick i spegeln - på halsen, axlarna. Benen dessutom.

Jag ser ut som ett såll. Full med blodiga hål över hela kroppen.

Detta är ju oerhört töntigt. Jag får inga bett av någonting, det har jag bestämt. Myggbett har aldrig synts på mig, bromsar kan lämna en blodprick som man bara torkar bort. Fästingbett har bara blivit en svart prick där huvudet sitter kvar under huden, för det lyckas jag aldrig få bort. Inte ens när jag en gång hade en geting i skon, och den hann bita mig flera gånger innan jag fattade att det var just en geting och inte en vass barkbit som stack mig, fick jag några bett eller utslag eller någon som helst reaktion.

Och så blir man helt söndertuggad av knott. Gud så fjantigt. Måste genast skärpa mig.

2 kommentarer:

  1. Jo-o Maja knottbett får vi nog-fast vi inte får några kliande utslag av mygg i vårt släkte. Själv har jag ett hål på benet som kliar nu.Det är av ett knott.Dom tar ju med sig en köttbit när de biter de där..Undrar hur du ser ut nu efter alla dessa bett..Mor Tuta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå. Synd att jag inte visste det innan. Räknade betten, men tappade bort mig efter 40. Ett och annat, alltså.

      Hur jag ser ut? Nå bucklo.

      Radera