söndag 24 juni 2012

Chillax

Ooh, så relaxing det är med midsommarhelg. En ynka extra ledig dag och det känns som semester. Idag har jag förutom att ha njutit med kaffekoppen i handen ute i det fria bland annat möblerat om i vardagsrummet. Är inte säker, men det kan ha blivit sämre än det var innan jag började. Jag vill bara ha soffa och stolar och soffbord i en lämplig formation, men det vill inte riktigt lyckas.

Orsak? Jag saknar nämligen Ögat. Ögat som bara tittar på ett rum och sedan säger hur man raskt placerar möblerna i rätt ordning och åstadkommer ett harmoniskt mönster. Jag kan inte det. Inte kan jag heller plocka ihop snygga saker och inreda med tyger och gardiner och kuddar och växter så att det ser snyggt och icke-plottrigt ut. Jag löser detta genom att ha minimalt med grejer istället. Ha-aa-tar ju plotter och prylar.

Alltså den här rossliga halsen vill inte riktigt ge med sig, den har gjort sig påmind i en vecka nu. Ont gör det inte längre, men jag är slemmig som en gammal gubbe. Tänkte ändå försöka testa den lite ikväll, aningen med en liten lugn löpsväng med betoning på jogg eller så lite promenad. Vill ju njuta lite av grönskan som exploderar där ute också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar