tisdag 10 april 2012

Periodar'n

Någon annan som är likadan som jag, och alltså är en klädperiodare? Jag hakar under perioder upp mig på kanske två eller så ett enda klädesplagg som jag använder. Typ jobbkläder. Om det plagget inte är rent så blir jag oerhört besviken, och måste surmulet välja ett annat plagg.

Här för en tid sedan var det en halvlång topp med brottarrygg och en tunn, svart kofta ovanpå som var kova sana. Min favoritoutfit. Hade jag ägt flera exemplar av plaggen hade jag säkert burit dem varje dag. Nu fick jag i alla fall ibland växla med någonting annat. Men såg varje chans att tvätta, torka och använda favorittoppen och -koftan så ofta det bara gick.

Nu har jag lite bytt fixering, och har två andra toppar som jag växlar mellan. Ofta snurrar en halvfull tvättmaskin, bara för att jag ska få tvätta mina favisar och kunna ha dem på jobbet följande dag. Som undantag varierar jag med andra kläder, men jag har alltid lust att välja någon av de två topparna om möjligheten finns.

Om jag har någonting extra under dagen, som någon jobbresa, något möte eller någon skolning - då är det extra viktigt att jag får ha det aktuella favoritplagget. Har någonting med fiilis och att känna sig bekväm att göra. Det måste kännas rätt.

Nu har jag varit lite allmänt slö igår och idag, och haft för avsikt att tvätta kläder båda dagarna. Men inte orkat. Och nu måste jag alltså försöka hitta passande kläder tills imorgon, utan att förlita mig på en av de två favoritplaggen, som alltså ligger i tvättkorgen. Det är inte det att det inte skulle finnas rena kläder, för det finns det. Men just de där plaggen är inte tillgängliga. Dagens I-landsproblem, verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar