söndag 15 april 2012

Längtan

Igår stod regnet som spön i backen redan från tidig morgon, vilket jag var mycket nöjd över. Ju mera regn desto mera smälter snön. Sol- och regndagar om vartannat nu bara, så har vi snart bar backe. Vilket det nog till stora delar redan är.

Synd bara att regnet övergick i snöoväder framåt eftermiddagen. Fick dra mössan över huvudet för att hålla håret någotsånär torrt när jag cyklade iväg på kaffe till en kompis några kvarter bort. Jo, jag var välkommen igen, trots att jag hade sovit bort den förra, inplanerade träffen. "Jaha, och du är vaken..?" var hälsningsfrasen när dörren öppnades. Med all rätta. Jag skämdes fortfarande lite, men det gick över när jag fick kaffe ur en så fin snorkfrökenmugg.

Jag väntar så oerhört på sommaren. Var tvungen att prova mitt paradplagg, flipflopsen imorse, och gick omkring med dem lite här hemma. Viftande på tårna och sådär. Och tänkte:




Bild: http://blog.modernmechanix.com/wp-content/uploads/2011/07/soon_owl-266x400.jpg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar