söndag 22 april 2012

Helgen

-Morgonkaffe och film i soffan
-Hurja bra pumppi
-Laga matlådor och nu ha sju stycken luncher räddade och väntande i frysen
-Tvätta kläder
-Kvällskaffe med B

Jag gjorde det igen. Ställde mig efter svängen på gymmet vid spisen för att tillreda dagens middag och det som skulle bli a shitload of matlådor. Tänkte rågmakaronilåda. Och så upptäcker jag när jag just ska hiva ner maletköttet i pannan att jag saknar ägg. Utan ägg ingen äggstanning, och utan äggstanning ingen låda. Bara att ta en paus och dra via butiken en sväng. Under lite suckanden.

Efter strulandet och maten fick jag som sagt eminent söndagsbesök i form av B som kom övertraskande på kaffe. Det har således varit en bra söndag. En bra helg överlag, förresten. Jag har hunnit med många olika grejer, som öl, skoshopping, en sväng till Öjan och hälsa på parenteserna, träning, städning, lunchlådor, klädtvätt och kompiskaffe. Dessutom bara ligga på soffan ibland. Ja och samtidigt titta på exempelvis Erik och Mackan på web-tv. Rätt okej om man frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar