onsdag 4 januari 2012

Birthday girl

Kokade kaffe och bjöd familjen på lite tårta här i Neristan ikväll, eftersom jag händelsevis fyller år idag. Trevligt nog tittade bästa L och J också förbi, även om den ena av dem snopet fick sitta och dricka vatten och se lite ynklig ut med sina nyopererade visdomständer.

Presanger fick jag också! Bland annat det här lilla kuvertet. Inuti det fanns ett presentkort på någonting jag aldrig har varit med om förut, nämligen en ansiktsbehandling hos en kosmetolog. Ska bli helt fantastiskt att få slänga sig ner i behandlingsstolen och i en hel timme, that is sextio minuter, få en grundlig facial så det bara smäller om det. Kan någon ens påta en i ansiktet i en timme i ett sträck? Herregud på en timme hinner man ju transplantera en ny näsa eller vad som helst! Till exempel min dagliga sminkrutin går på cirka tre minuter. Fatta vad amazing detta kommer att bli. En hel timmes ansiktsbehandling.

Förresten är det lite lustigt, det där. Att ens mamma kommer med en present som hon valt ut för att hon tycker att "du för en gångs skull skulle få sitta i lugn och ro och slappna av och riktigt njuta". För några år sedan fick hon med milt våld tvinga upp en ur sängen och tjata hål i huvudet på en för att man skulle åstadkomma någonting annat än att odla akne och sova. Typ.

Nu ska jag slänga mig på soffan en stund. Påfrestande detta att vara birthday girl.

6 kommentarer:

  1. Ja tänk vad tiderna ändras!Mamma

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig present!
    Jag spenderade själv en hel timme hos kosmetologen igår och fick en himmelsk ansiktbehandling! Helt fantastiskt!! Jag halvsov hela tiden och huden kändes så ren och mjuk efteråt!
    Det är så fiffigt av folk att köpa sådana här presentkort! :)
    Försenade gratulationer till dig här från Lochteå! Tänk så gamla vi börjar bli! :D

    SvaraRadera
  3. Gratulationer till världens bästa Maja!! (försenade förstås... förlåt!)

    SvaraRadera
  4. Mamma >> Tänk he. Sku du ha troodd för cirka 10 år san att du sku ha måsta uppmaan me ti "int vara så noga å upp i varv heila tiidn - kan int du ligg på soffon å ita choklaa å bara vara nagang"? Muahaha :D

    Jusu >> Jag tror det iaf, har ju som sagt aldrig provat. Men en mycket uppskattad present var det iaf. Tacktack! Gammal håller jag dock inte alls med om. Tala för dig själv :)

    Emz >> Nejnej - tu va ju ut i förskott me present å allt! Tyvärr ha vi int kuna spela e na ännu, vi ha int viri jämna par. Men tacktack igen :)

    SvaraRadera