tisdag 10 januari 2012

Åhfyfan

Åhfyfan vilket snöoväder det är ute. Var ute och krigade i löpspåret en stund, och blev fullständigt överyrd med den vita massan. I ett skede - eller vem lurar jag, under hela skedet då jag sprang - snöade det vågrätt, rakt in mellan ögonfransarna. Trots att jag kisade och kisade. Kom hem med eldrött, snöpeelat ansikte. Usch, det var verkligen inget roligt uteväder.

Det positiva är ju att jag nu lite diskret fick fiska lite beundrande ooh:anden för min tapperhet. Eller dumhet, vilket man nu väljer. Ytterligare en bra sak är ju att jag kan skryta bäst jag vill här, ni vet ju inte hur det såg ut. Det gick nämligen trögt och sakta, en naturlig följd av att man nästan springer och blundar i snökaoset som vräker emot en. Men det vet ju inte ni.

Nu hinner jag inte blogga mera. Måste titta på Madicken. Hej.

2 kommentarer:

  1. Oho, du e ut o spring ännu den här tiden på året. Har själv lagt skorna på hyllan för tillfället, e lite rädd för ledbanden o så iome halkrisken (ooooch kanske lite lat). Vintern är hur som helst oftast väldigt givande om man int får göra annat än o vara bänkidrottare för tillfället :)

    SvaraRadera
  2. Jodå, egentligen tycker ja allra mest om ti spring vintertid. Liti såde mysit ti tass fram i mörkri å andas frisk vinterluft. Ha faktiskt alder fata hede me att folk typ i min ålder springer me broddan (!) vintertid, snö e väl int na hala? Kanski blankis i kombination me regn, men he ere bara några da per vinter. Håålpacka snön på plooa vägan e toppen ti spring på tycker ja!

    Snöpyro e å andra sidan jäävlo ti spring i. Huj.

    SvaraRadera