fredag 19 december 2008

Rugg

Fiifaa-an vilket ruggigt väder det är här uppe i vackra Österbotten! Jag har ingen inspiration som helst att dra ut och springa, skida och syssla med allehanda andra aktiviteter. Vilket ju egentligen skulle passa som gjutet, nu när man befinner sig någon annanstan än mitt inne i en svettig stad.

Igår försökte jag skida lite, men urk. Gud vad jag är glad att jag inte tävlar, så att man verkligen måste nöta runt på elljusspår i slasket. Igår var det bara klakan, vilket är dialektalt för blankis. Sådant där riktigt bryta-lårbenshalsen-före. Det blev bara en liten runda innan jag fick leidon och kastade skidorna i bilen igen.

Idag segade jag mig ut på en dålig länk i dåligt väder. Jag hade leidon redan när jag knöt löpskorna, men tvingade mig iväg ändå. Det var halt, vått och grått, och klockan närmade sig två på eftermiddagen, vilket i den här delen av landet innebär att det skymmer igen. Ruggigt.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. oj nä, är du en sådan där sportfåne som är ute i all slags väder o vind o nöter på vägarna ;)
    kunde man kanske dela med sig lite av sin iver, här finns nämligen inte ett uns av sådan...

    SvaraRadera