onsdag 3 december 2008

Nästan klockan runt

God afton bloggvärlden! Jag har haft en intensiv dag. Den startade med regn mot fönstret i den mörka morgonen. Cyklade iväg till Långtbortistan för att testa barn på ett Åbodaghem. Detta testande har känts som ett evighetsprojekt. Det är ju en miljard år sedan jag dånade runt i Kokkola och testade ungar på löpande band i diverse barnträdgårdar, ändå var vi fortfarande inte klara. Men efter dagens strapatser och cyklande i regnet med testmaterialet i väskan är testadekapitlet över. Äntligen.

Resten av före-jullovet-rumban är dock så inte över. Idag har vi till exempel suttit i skolan från gryning till mörker med denna forskningsövning. Först testa på diverse daghem, sedan sammanstråla i skolan för att sitta och föra in dessa poäng i datamaterialet för att komplettera de poäng som fanns där från våra tidigare testningar. Sedan påta vidare på resultatpresentationen som gick av stapeln klockan 16. Ändra, ändra igen. Ta bort, lägga till. Jag gör inte så mycket nytta, men jag sitter i alla fall med och försöker komma med någonting emellanåt åtminstone.

Resultatpresentation mellan fyra och sex, alltså. Nu presenterade vi bara de resultat vi hade hittills, Åboanalyserna saknas fortfarande eftersom vi alltså fick in materialet idag. Tills den riktiga presentationen för allmänheten ska vi alltså ha med en massa som inte ännu är analyserat. Det kommer att bli jobb dag och natt fram tills dess. Måste dessutom försöka hitta någon lucka för att kunna plugga till två (!) tenter däremellan. Vete fan hur det ska gå.

Det är nog helt enkelt så att kanden får läggas på is fram till jullovet. Jag hinner inte ens ägna den en tanke, än mindre läsa eller skriva en enda bokstav. Inte för att jag skulle vilja välja bort det på något vis - men jag har helt konkret inte tid. Det finns inte sådana timmar på dygnet som jag skulle kunna lägga på den. Om nätterna blir riktigt sömnlösa kanske jag hinner med kanden, annars får den vänta lite till.

Var ganska seg när jag kom hem från skolan efter nästan elva timmars skoldag, lagom till Salkkarit. Vände i mig en gu-dom-lig kaffekopp framför tv:n innan jag stack ut och sprang. Har av förståeliga skäl inte hunnit med några megalänkar på sistone, men en lagom kvällsrunda hinner jag alltid med. Det går lätt också, och så tänker jag så bra. Tänker ganska snälla tankar när jag springer, har jag märkt.

Käre Gud. Låt den här förbannade forskningsövningen bli klar någon gång. Amen.

Nya tag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar