tisdag 20 mars 2012

Tom i huvudet

Ne-e, jag har nog ingen riktig bloggspiration, som det heter. Alltid är det ju roligt att gnälla på saker, men det gör sig liksom bäst om man varvar med trevligheter, och inte bara skriker varje dag. Nu kommer jag liksom inte riktigt på någonting sådant trevligt och inspirerande att skriva. 

Min blogg funkade bäst sålänge jag studerade. Då kunde man rätt fritt skriva om vad man hade gjort på dagarna, någon kurs som var på g, någon tentläsning, någon intressant föreläsning man hade varit på. Nu har jag ingenting sådant att behandla. 

Får väl bara fortsätta med min serie Saker som stör så satan, helt enkelt. När jag kommer på någonting störande nästa gång, vill säga.

För att väga upp detta rasslande om sådant jag retar upp mig på, ska jag nu i äkta Dr Phil-anda dra tre bra saker med den här dagen

1. Jag vaknade pigg strax innan alarmet ringde. Pigg, på riktigt utsövd!
2. Hade möjlighet att luncha i hälsocentralens kantin som omväxling till den sedvanliga matlådan, och maten var god! 
3. Fick fiilis och gick nyss ut på en mörk kvällspromenix med lite musik i öronen, och kunde gå nästan hela rundan på knastrande asfalt.





2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem just nu! Livet rullar på som vanligt och man känner att man borde skriva någonting riktigt trevligt, men icke.

    Men fortsätt gärna med saker som stör som satan så bidrar du till många goda skratt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, så det verkar finnas efterfrågan på flera delar i min lilla serie :P Ska genast försöka störa mig på någonting så jag har något att skriva!

      Radera