lördag 24 mars 2012

Saker som stör så satan, del åttahundratvå

Ni vet krogkedjan som finns lite varstans i Sverige, den som sedan nu sedan något år tillbaka också finns i Jakobstad. Tror jag har besökt stället en gång om jag minns rätt. Före det hette stället Madison, såvida det inte hann heta någonting däremellan som jag har missat.

Nå, hur som helst, den här krogen. Det som stör mig är när folk uttalar krognamnet fucking fel. Den heter inte "ou-lärris", då hade det stavats O'Larry's. Den heter "ou-leeris". Kolla filmen nedan, lyssna och lär.


Sådär. Och nu - sluta för fan att uttala det där ordet åt helvete. Eller så kan vi alla börja uttala ord på random. Varför inte Meck Duunalds eller Hällpi-Hälli.

6 kommentarer:

  1. SpråkHitler har kommit tillbaka! : - ) Ou leeris, ou leeris, ou leeris! Jag kommer aldrig säga det fel igen, och tack för att sätta ett leende på mitt ansikte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Språkhitler är aldrig långt borta :) Haha, tack själv för den trevliga kommentaren!

      Radera
  2. Det är lite lättare att säga Olles, och då minskar det ju risken att folk säger fel (vilket också har stört mig). De flesta kallar ju stallet för Larrys men eftersom jag bott i Sverige där det för det mesta kallas Olles så kör jag vidare med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah, Olles förenklar ju saken! Får mig att associera till de gamla goda vasatiderna och Ollis :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Ja nu förstår jag lite varför folk här har lite svårt att anamma Olles och säger Larrys istället. Jag som egentligen aldrig haft någon koppling till Vasa har glömt bort Ollis, fast jag nog känner till dess existens.

    SvaraRadera