onsdag 17 november 2010

Ny dag

Ny dag, nya lärdomar. Eller som grannen sa en morgon strax före halv åtta ute på gården (tänk den bredaste Kokkoladialekten som finns): "En ny dag med nya möjligheter. Elder va?!". Sedan skrockade han för sig själv och satte sig i bilen. Idag fick jag alltså igen göra nya grejer på jobbet, vilket samtidigt betyder att jag fick lära mig nya saker. Ah, en produktiv dag på praktiken!

Nu har den här kvinnan precis kommit hem och är rätt frusen trots att jag i vanlig ordning cyklade hem i rekordhastighet. Näst på agendan står följande: filt + soffa + efter-jobbet-vila. Sen ska det lyftas skrot. Jag längtar.

2 kommentarer:

  1. Ja var just o lyfta skrot...ledarn utmana oss ti lägg mejr viktren på.. kroppen skakar ännu *skönt* mejr skrotlyftas till folket! :) //Nina

    SvaraRadera
  2. Bodypump antar ja? He e så roolit!:) Valt en löplänk fö me ikväld, liiti kaalt tå man e ovan me vintern, men skönt!

    SvaraRadera