torsdag 18 november 2010

God natt, måne


När jag var liten hade vi en sagobok som hette "Godnatt Måne". En riktig klassiker, en världsberömd sagobok som finns på en massa språk. Jag eelskade den boken. En väldigt simpel men fin bok. Med fridfulla, harmoniska bilder på ett rum där man önskar god natt åt olika saker; "God natt, vantarna på sin stång". Och så var det någonting med någon kattunge som lekte med ett nystan också. Jag undrar om den boken finns kvar i Öjan någonstans?

Här i Neristan funkar det lite enligt samma princip. Jag släcker ner i lägenheten och bara: "God natt, Neristan. God natt, lägenheten. God natt, mina gröna gardiner. God natt, soffan och filten. God natt, Internet".

Sedan är det: "God natt kvarteret, och grannen mittemot", och så kryper jag i säng och avslutar kvällen med att titta på lite MacGyver på laptopen.


Till sist är det: "God natt. MacGyver". Sedan sover jag gott.

3 kommentarer:

  1. åhh, den boken älskade jag att läsa får grabbarna när de var minimänniskor. tror de gillade den också.

    SvaraRadera
  2. angus >> Nightynight, som Angus sjölv sku säj:)

    alegni >> Visst är det härlig? Ska leta i gömmorna i Öjan om den skulle hittas. Sist jag grävde hittade jag "Draken med de röda ögonen". Också en skatt:)

    SvaraRadera