fredag 1 januari 2010

Gott Nytt År

Jag firade inte nyåret speciellt våldsamt eftersom jag jobbar hela nyårshelgen. Har haft morgonskift både på nyårsafton och -dagen. Igår blev det inte till någonting på jobbet. Det började med ett litet, obetydligt misstag nästan det första jag gjorde och så gick det som det brukar. I mina försök att kompensera och jobba extra effektivt och vara extra duktig blev allt jag rörde vid bara pannkaka.

När jag gör någonting som inte riktigt lyckas blir jag nervös, och så fortsätter jag att göra bort mig. Kan inte koncentrera mig, blir nervös och förstår fel och fortsätter att balla bort mig. Nu handlar detta om helt obetydliga petitesser, som inte gör någonting i slutändan, men jag blir alldeles neurotisk ibland när det inte går exakt enligt planerna. Jag var riktigt lättad när jag fick dra arbetskläderna av mig och gå hem klockan tre.



Kvällen tillbringades med flickorna hemma hos B. Jag som skulle upp 05.55 på nyårsdagens morgon fick nöja mig med att smutta Coca Cola Zero och se glad ut. Strax före tolvslaget stack vi över till en annan stuga i byn, där folk hade samlats.


En liten, liten hund var också med på festen, vare sig han ville eller inte. Mest satt den under köksbordet och såg ynklig ut. "Kan ni inte gå hem snart..?" tänkte den nog. Där skålade vi in det nya året, och jag sökte mig hemåt ganska snart efter det. Var i säng strax efter ett, så det blev en tidig kväll för den här damen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar