fredag 29 januari 2010

Inte somna, inte somna, inte somna...

Jag är precis hemkommen från mitt sista arbetsskift det här "jullovet". Jo, det som jag hade hoppats skulle bli arbete under julhelgen och mellandagarna och kanske en vecka in i januari blev i själva verket heltidskontrakt från mitten av december till sista januari! Väldigt skönt att få förtjäna lite pengar, och just så här lämpligt mitt inne i studieåret. Men det blev ett längre break från studierna än jag planerat, så det blir att sätta fart på när den nya veckan tar vid. Nu ska jag se till så det blir drag under galoscherna!

Jag klarar överlag bra av att jobba morgnar. Lite gäspigt är det såklart till en början, men samtidigt känns det bra att få gå hem på eftermiddagen. Där dyker min svaghet dock upp som ett brev på posten: eftermiddagskoman. Jag är som klubbad när jag sätter mig i bilen och åker hem. Segar mig in, byter kläder och kollapsar på soffan eller sängen för att - som jag lurar i mig själv - ta en powernap. Sedan är jag i princip medvetslös. Igår kom jag innanför dörren cirka halv fyra, dråsade omkull på sängen och vaknade kvart över sex. Fan också. Vad är det för vits med lediga kvällar om man sover bort dem?!

Fast det är ändå så kallt att man i det längsta drar sig för att göra någonting som innebär att man måste ta sig ut i kölden. Det rör sig omkring eller lite kallare än -20 hela tiden. Nu är det -16. Trots kölden tänker jag inte kura ner mig i någon filt på soffan idag, för det blir inte till någonting. Ska hälla upp ännu en kaffekopp och övervinna tröttheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar