torsdag 21 januari 2010

Olika sätt att dricka kaffe:

Jag råkar gilla att dricka kaffe. Bara kaffe. Svart ska det vara - ingen mjölk och inget socker. Den som bjuder mig på kaffe lär sig snabbt att jag dricker det så. Utan någonting i eller vid sidan av. Inga bakverk och ingenting att knapra på, tack.

Till exempel kaffe på ABC. Gärna i sällskap av bästa L.



Kaffe framför datorn. Jag gillar att sörpla java och läsa bloggar. Det är relaxing.


Julaftonskaffe hos familjen Kronqvist. Den fina servisen är arvegods från mommo.


Asså jag vet inte. Men den här muggen känns inte riktigt... jag.


Oujee! Attitydkaffe!


Villakaffe på föräldrarnas sommarstuga i skären.

Elefantkaffe i heimgååln.

Jag inser en sak. Jag gillar motivet "kaffe i kopp". Finns hur många som helst på hårdskivan!

5 kommentarer:

  1. en sån kaffepimplare har jag också varit, men numera vill jag inte få drycken svald utan tilltugg... vet du förresten vad som är gott? jo, att doppa ostskivor i kaffe. det består min frukost av numera.

    SvaraRadera
  2. alltså alegni-ingela. jag är visst inloggad som mitt riktiga jag idag, och inte som mitt alter ego.

    SvaraRadera
  3. Jag antog att det var du, jo:)

    Ost och kaffe har jag inte testat, men ost och vin funkar ju - så varför inte?;)

    SvaraRadera
  4. Ja tenkt på vår kaffipausä jä en da tå ja sleiva upp liiti pulverkaffi (hyy). Hä va nästan så et ja sakna töntmugga (btw va i töntmugga eldä töntkoppa? minnet sviker) :)

    SvaraRadera
  5. Ja saknar kaffestunderna i Hallis! Tå kaffikokarn puttra hede sista å vi kom tassand ur varsin kamar:) Å M fråga om vi säkert int ska ha na pipareita ida helder:P

    Tönt... muggan tror ja di heitt? Va int all muggan utom kafferepskoppan..? Å ti valt använd enbart vid fina tillfällen;)

    Ha e så bra, trots pulverkaffi! Kram!

    SvaraRadera