måndag 18 januari 2010

Gammalt krafs

Jag fortsätter att botanisera i min gamla garderob. Tanken är att den så småningom ska bli helt tom, så att den kan användas till någonting vettigt. Till exempel vinterkläder, julbelysningar eller vad man nu kan tänkas vilja uppbevara i en stor walk-in-closet med hyllor. För tillfället finns där väldigt många skor, prydnadskrafs och gamla skolböcker och häften.



Jag hittade till exempel mitt allra första skrivhäfte från när jag gick på ettan. Skrev tydligen om tomtar och troll på den tiden (det var innan jag började blogga...).



Busskortet! Det man hade i lilla facket i ryggsäcken och aldrig visade upp för chauffören. För han kände igen oss alla ändå. Jag funderade ofta på vad det betydde att "missbruka kortet", som står längst ner. Var det att till exempel skrynkla ihop det..?:)

2 kommentarer:

  1. Åh, gambel busskorti... ja henda ha en miljon olika (känns e som) furi di burja me hedi som man sku lada...

    Ja kasta na högstadiebökren å häften i somras (tror ja e var) å ja fösto int vaför ja sku ha spara döm naangang i tiderna. ?????

    Sku böv ha utrensning jer i Vasa å, he buri va fullt.

    SvaraRadera
  2. Mm-m, he va liti nostalgiskt ti hitt busskoortti. Undrar om Taisto ha gaai i pension na ännu?

    Precis, man samlar på se en massa tavara som man egentligen int behöver. Ja hitta t.ex. fleira MATTEHÄFT. Från typ högstadie. Måst vara världens tråkigaste läsning... Vafaa-an ska man me töm till? Fullt me meningslös sifforna!

    Mitt mål e ti få samla ihop allt skräp å säli e på loppis / skänk bort e / släng e ti fara...

    SvaraRadera