måndag 25 januari 2010

Det är sig likt

Helgen = som den brukar = jobb. På lördag kväll for jag på kaffe tillsammans med fina flickorna L och B. Vi drog riktigt till Jakobstad, till caféet som heter Fredrika. På plats var ungefär vi och servitrisen. Undrar hur bra den där firman snurrar egentligen.

Jo, förresten. Ungefär halvvägs in i vårt fikande smällde det i dörren och en konstig tant kom in. Hon hade en lång kappa, stor mössa och röda vantar. Vankade fram och tillbaka. Ställde sig vid kassan utan att beställa någonting. Talade lite tyst för sig själv. Satte sig vid ett bord en stund. Tog till sist en runda till i caféet medan hon diskuterade med sig själv, och gick sedan ut. Inte den mest lönsamma kunden, precis.

På jobbet är det mesta sig likt. Jag har fått två armar kring mig av en gullig tant, samtidigt som hon mumlade "Se on mun kulta se..." med munnen mot min skjorta. Detta när jag förde en bricka med lite saft och smörgås åt henne till kvällsbit. Man smälter ju!

Har precis vippat in en kaffekopp medan solen utanför fönstret för snön att glittra. Nu börjar den här vackra tiden av vintern! Jag sticker iväg på kvällsskift. Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar