onsdag 29 juni 2011

Om man har tur

Om man har tur så har man en bror som har båt. Så att man kan dra ut till villan sjövägen och till exempel hälsa på hos föräldrarna. Läckert som fanken.


Håret som flyger i vinden är min andra brors. Han har ingen båt. Men rätt mycket hår.

Viktigt att ha när man åker båt är naturligtvis flytväst. Inte så mycket för sjösäkerheten, men främst för att slippa böter om sjöbevakarna kommer farandes. Därför delade vi broderligt - jag, bröderna och svägerskan - på de flytvästar vi hittade. Jag fick den minsta. För barn på 11-15 kg. Kändes ju kanske lite smickrande. Men den satt inte så bra. Eh. Som en lite för tight bikiniövredel ungefär.


Sen kan man äta kvällsmat i skären och sedan besluta sig för att fara på kaffe till Bryggan, precis som så många andra sommarkvällar. Fast med en liten skillnad. Istället för att parkera bilen på parkeringen så kan man istället ta iland vid självaste Bryggan och hoppa iland på en kaffekopp. Sådant känns väldigt öjbo-aktigt.

Sådant en måndagskväll som igår.

2 kommentarer:

  1. Skrattar åt din lilla flytväst, t.o.m. Aleksi som är 2,5 år har en större flytväst, han lånar säkert ut den åt dig nästa gång du åker båt.

    Piisu

    SvaraRadera
  2. Finns t.o.m bildbevis, men inte i min kamera:D Västen gick faktiskt att knäppa, men såg mera ut som en extra vadderad, orange bh än en flytväst:D (Fast jag hade den inte på mig sen, man måste väl bara ha en väst per person att visa upp om sjöbevakarna kommer)

    Hälsa Aksu att Maja gärna lånar hans väst nästa gång:)

    SvaraRadera