lördag 18 juni 2011

Parantamisen varaa

Om man av någon anledning känner sig duktig när man grundligt och noga städat hela sitt lilla hem, finns det flera sätt att förstöra glädjen. Till exempel genom att samma dag som man har städat och just precis har torkat klart golven, upptäcker att man har tvättat en hel maskin mörka kläder. Plus en satans pappersnäsduk!

För er som inte kan räkna ut det själva så kan jag meddela: ja - en pappersnäsduk räcker gott och väl till att trasas sönder och fastna på samtliga plagg i en maskin. I pyttesmå bitar som gror fast så förbannat. Och när man hänger upp klädfanskapet så lossnar vid pass hälften av pappersresterna och flyger runt på golven. Inte alla pappersrester dock, för då skulle man ju gå miste om det roliga i att peta loss dem från kläderna.

Jag svor cirka åttatusen osande ramsor, både när jag öppnade tvättmaskinen och möttes av det som likande ett snölandskap (eller Charlie Sheens näsborrar), när jag hängde upp kläderna och när jag petade loss pappersresterna. Jag har fortfarande två oplockade koftor som jag inte har lyckats samla kraft inför. Jävla skit.

1 kommentar:

  1. jag lider med dig. det där är nog av ondo, precis som du säger :(

    SvaraRadera