måndag 30 augusti 2010

DK - Dagens Katt


Ett litet störande moment uppenbarade sig när jag försökte läsa tidningen imorse, gissa vem. Tydligen är Sven så hårt pottränad att han inte ens vågar sätta sig ner utan att ha en tidning under röven.

Som tur är så är han ett ganska sött störande moment. Han satt tätt, tätt intill mig hela tiden när jag drack mitt morgonte, även efter att jag upprepade gånger puttat bort honom från tidningen. Buffade med nosen mot min kind och satte då och då pannan mot min panna, som om han sa "du och jag, kompis".




En parentes, förresten. Min matlust är fortfarande helt mysko. Igår åt jag som följer:
- Ingenting, ingenting och ingenting.
- Klockan lite över fyra på eftermiddagen två knäckebröd - kan detta kallas morgonmål?
- På kvällen en liten nektarin.

Ingenting annat på hela dagen. Jo en kopp svart kaffe på kvällen för att jag inte skulle dö av koffeinbrist. Och inte det minsta hungrig på hela dagen. Som sagt - mysko.

3 kommentarer:

  1. kom hit så ska jag dela med mig lite av min matlust.
    ta sven med dig. jag vill ha honom.
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack för erbjudandet, men asch... den kommer nog tillbaka. Det brukar den göra.

    Sven kan jag tyvärr inte ge bort, då måste jag gå i landsflykt. Dessutom vill jag inte;) Kram!

    SvaraRadera