tisdag 24 augusti 2010

Skogspromenad

Jag har nästan inte hostat alls idag, och tog därför en liten promenad i skogen framåt kvällen. Mest för att få frisk luft och lite omväxling. Lugn fart, vacker omgivning och frisk höstluft i näsborrarna.


Vackra skogsstigar som ledde bland annat till...


...Släätbjerji (=Slätberget). När jag var yngre och sysslade med tävlingsidrott funkade stigen till Släätbjerji som uppladdningslänk. Kvällen innan tävling - om tävlingen var såpass närbelägen att man kunde sova hemma - hörde det till med en joggingrunda längs stigarna i skogen. I sniiigeljoggfart tar det en halvtimme fram och tillbaka. Just precis lagom uppladdningslänk.


Lingon finns det gott om. Jag nöjer mig med att titta, plockandet får de som är intresserade sköta om.

Det var synnerligen tyst och fridfullt. Den enda jag mötte på min tur var en mus. Och den var död.

3 kommentarer:

  1. En dod mus? SVEN! Har du blivit en dalig kat?

    SvaraRadera
  2. Sven är en duktig jägare:) Fast den här musen hittade jag i skogen, så den hade han ingenting med att göra...

    SvaraRadera