torsdag 26 augusti 2010

Skolvägen



När man läser på folks Facebookstatusar att de "har återvänt till Åbo", "har börjat studieåret", "har lunchat på Arken" och liknande - då slås man av att ett nytt skolår faktiskt har startat. Inte bara för små ettor som fått sin fösta skolväska - utan för folk i alla åldrar.


Det är inte utan att jag saknar det lite-lite-lite. På något plan. Särskilt den här våren saknar jag. Cykla nedför backen till akademikvarteren med morgonsolen i ögonen och lite kylig luft i lungorna. Morgontrafiken som bullrade invid trottoaren.

Komma fram till skolan, parkera cykeln och ta hissen upp till logopedin. Hänga av mig jackan, logga in på datorn och koka en kaffekopp. Och sitta med mina papper och mappar och skriva på gradun. Mer eller mindre effektivt, beroende på dagsformen. Men i alla fall, det var gemytligt att sitta där och spotta ut text.

Hur som helst. Jag är ännu studerande. Jag cyklar inte nedför backen till Arken i år, bara.

2 kommentarer:

  1. jag ska hälsa från dig till akademikvarteren när vi åker dit imorgon :)

    SvaraRadera
  2. Jo, gör det! Och ha en riktigt trevlig tripp till Åbo:)

    SvaraRadera