söndag 29 augusti 2010

Nattbestyr

Inatt ringde telefonen lite efter klockan 03. Min bror, vänligt och lugnt: "Hej! Sover du?". Nu kunde man ju tro (om man känner mig och mitt stundom hastiga temperament, alltså) att jag kunde ha svarat: "Klockan är TRE, vad satan tror du?!", och därefter smällt på luren. Det sa jag emellertid inte. Jag svarade sanningsenligt att det gjorde jag inte. Hade inte fått någon sömn utan låg och slösurfade i sängen.

Så gick det till inatt när jag klev upp tillbaka, drog på mig kläderna och hoppade i bilen för att köra hem lite folk från stranden. Till en början bara bror och två till, men när jag väl kom fram var det flera som ville ha skjuts. Vid det laget regnade det nämligen ganska rejält. Det blev en runda genom byn där folk släpptes av vid sina stugor, sedan åkte jag och bror hem. Varför inte, liksom?

3 kommentarer:

  1. Din bror ar en riktig natt uggla

    SvaraRadera
  2. Varför int kör runt folk från 01.30 till 04.00 i en främmand bil? He hamna jag å göra iaf, väldigt roligt... NOT!!

    SvaraRadera
  3. curt >> Sant. Men det är jag också, som tur:)

    Roger >> He e int na roolit om man hamnar å kör fast int man vill... Men ja hadd äntå int na beter för me tå ja låg å int fick sömn, så he va bara trevlig sysselsättning. Dessutom va e ganska myysit ti vara ut å kör i regni å mörkri... :)

    SvaraRadera