måndag 16 augusti 2010

Snörvel

Jag hostar som en krånglande gräsklippare och snörvlar värre än en sönderavlad mops. Förkylningen envisas med att visa framfötterna. Jag är besviken. Tycker att förkylningar ska hålla sig till veklingar och låta mig vara ifred.



För att inte låta förkylningen tro att den är någonting så åkte jag tillsammans med E och H till Nätören ännu en gång den här veckan igår. Det var lite blåsigare än sist, men i lä på bastuterrassen kunde man sitta och njuta av solen. Kusinbarnen roade sig med att simma, tvätta leksakstraktorn och andra sommarsysslor.

Lite slut i bollen blev jag nog av att sitta ute i solen med dunkande skalle hela eftermiddagen, men vad skulle jag göra då? Sitta inne vid en villa? För vad var det värsta som skulle kunna hända om jag satt ute i draget - att jag skulle bli förkyld? För sent! Lika bra att smida medan det ändå är varmt.

Det som är lite tråkigt med förkylning är att kaffe smakar skit, riktigt motbjudande. Och utan kaffe mår jag ännu mera skit än från början. Sitter här och kämpar med en riktigt äcklig kopp. Fy fan...

4 kommentarer:

  1. "Snörvlar värre än en sönderavlad mops", HAHAHA! Den ska jag börja använda. Fast tråkigt för dig förstås, krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Men kolla kolla. Satt de verkligen stilla så pass länge att du fick dem på bild?

    Hälsn. Delägarinnan till de små, snabba liven

    SvaraRadera
  3. Jonna >> Men det är sant! *snörvel* Tack, jag ska försöka krya på mig. Så här kan man ju inte hålla på:-/

    Jessica >> Visst är de gulliga där de sitter intill varandra? Inte ens särskilt suddiga är de, så de måste ha suttit rätt stilla åtminstone:) Funderade på om det var okej att publicera bilden utan delägarinnans lov, men med tanke på att de satt långt borta och med ryggen till så tog jag risken. Och så tyckte jag de såg så fina ut:)

    SvaraRadera