onsdag 27 maj 2009

Sovit skitkasst

Det är precis vad jag har gjort inatt. I min förra säng i "jungfrukammaren" uppe på mitt flickrum. Sängen är med god vilja 80 centimeter bred, men jag undrar fan om det inte är mindre. Dessutom är den försedd med träram, i vilken jag dunkar knäna hela tiden. Sängen tillåter inte att man vänder normalt på sig, alltså rullar fram och tillbaka sådär flott som i en reklamfilm för madrasser. Istället måste man hålla på och jämka och krångla och försöka ta sig runt ett halvt varv.

Madrassen som hör till sängen är visserligen en fjädersådan, men med tiden har fjärdrorna börjat kännas onödigt bra genom tyget. Man väntar sig nästan ett sprrroiiinnnng och en inborrad spiralfjäder någonstans mellan revbenen när man minst anar det. Ah. och sådant ligger man och jyklar med när man försöker få några timmars sömn mellan kvälls- och morgonskiftet...

Jag somnade någon gång efter två inatt, och vaknade hela tiden sedan. Halv fyra tänkte jag redan stiga upp, för jag tänkte att detta är lönlöst. Men jag somnade en sväng till sist. Och fick äran att kliva upp 05.50 och köra till jobbet.

Om det är tänkt att jag ska sova här under denna sommar så måste saken åtgärdas. Jag måste på något vis få tag på en säng. En helt vanlig 120 centimeters säng. Sådana som det finns hur många som helst av. En madrass på ben. Jag är inte så petnoga, den får vara gammal och begagnad, men mera än 30 pix betalar jag inte för en sliten slaf. Eller vill någon låna ut sin säng över sommaren?

2 kommentarer:

  1. sorry, jag behöver min säng för de få (?) timmar jag sover varje natt...

    SvaraRadera
  2. Ah, va synd! Fast jag tänkte mera om någon skulle ha en ÖVERLOPPS säng stående någonstans, inte att de ska sova på golvet:D

    SvaraRadera