lördag 9 maj 2009

Fånge på vischan

Jaja, det är självvalt att befinna sig här, och jag håller fast vid att jag tycker om att vara ensam. Men i något skede kan till och med jag tycka att det börjar smaka lite trä. Till exempel när arbetsdagar börjar sträcka sig kring 15 timmar, med början 6 på morgonen. Och därefter åtföljs av sådant som jag anser vara onödig ödsling av tid. Jag är helt med på att mura. Om jag kunde mura skulle jag mura, alltså. Jag är helt med på att måla, spika, bära grejer. Det är viktigt att få sådant gjort, och det börjar bli bråttom. Jag kan gladeligen packa ner pimpelredskap i lådor och föra till vinterförrådet, och plocka upp fiskegrejor och rada dem i ordning på hyllorna. Märkväl i storleksordning och enligt färg. Hallå, har väl jobbat i butik:)

Det jag inte kan med är att göra ingenting. Som att stå i timtal och humma och mumma och berätta icke-relevanta historier. Bara för att det på något vis ska vara rättvist, för att alla ska lägga tid på ingenting. Hur kan det ta över två timmar att hämta två (2) säckar cement, konstatera att det är fel sort, och bestämma att "vi fortsätter imorgon"?! Närpes, jag håller helt med dig. När karar ska någonting gjort ska en göra det och "fem staa å skååd ååp".

Kiesus...

I övriga nyheter har jag haft svårt att sitta still den här veckan. Jag har sysslat med lite länkande i skogen (läckert!), en och annan löprunda på fina grusvägar, och till och med en powerwalk längs Heimsjöstranden. Igår var jag och lyfte skrot med en präst. Det finns en liten krafthall i en skola här, på cykel/joggavstånd, dit jag styrde kosan igårkväll. Bara jag och prällen hade hittat dit sådär på en fredagskväll. Borde ha utmanat honom i armbrytning, men han skulle väl ha haft hjälp av högre makter, vilket jag klassar som doping.

Så kan jag berätta om ett säkert sätt att skaffa regn åt sig. Det har varit strålande sol och fint majväder här i princip hela tiden. Utom de två gånger då jag har smugit mig ut och hängt tvätt på utsidan. Är det inte typiskt? Hädanefter blir det inomhustork som gäller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar