tisdag 19 maj 2009

Fina flickor i bersån

Fick celebert besök på Breidbackssiido igårkväll! Fina flickorna B&L kom rattande i sin bil för att njuta av riktig sommarvärme på gräsmattan. Jag är svältfödd med riktigt kompissällskap här, speciellt nu när det är så Mycket Viktiga Grejer på gång. Hela lördagen låg jag och myste i bikini på en filt och läste böcker och tidningar och pustade i värmen. Jätteskönt och helt underbart, men jag blev ändå glad när flickorna kom för att hälsa på mot kvällskvisten.

Kaffe och glass i "bersån" vankades det. Eller i alla fall i utemöblerna på gräsmattan. Jag undrar om det finns någonting som slår kaffe, glass, sommarvärme och fina flickor? Tyvärr hade jag ingen kamera tillhanda, men ni får tro mig när jag säger att det var en fin kväll.

Idag har jag börjat jobba! Är helt slut i hela kroppen och minst lika mör i huvudet av allt nytt. Det är massor, massor, massor att lära sig. Namn, ansikten, rutiner, vanor, specialdieter, mediciner... Förutom att man dessutom måste vänja sig vid själva arbetandet åtta timmar om dagen. Men annars helt okej. Det blir nog bra, detta.

Är så slut så att jag inte orkar tänka rakt ens en gång. Ska därmed gå och inta vågrät ställning. Aj, mina stackars fötter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar