fredag 29 maj 2009

Jobba kväll och sedan ledig dag

Ledig dag idag, så skönt! Kvällsskiftet gick fint igår, hann med allting och kunde sitta i lugn och ro och skriva rapport om alla jag hade haft ansvar för. Inte så att man sitter fem minuter före skiftesbyte och har allt oskrivet ännu. Rena kläder framplockade för nästa arbetsdag, de gamla i tvätten, och så var det bara att traska ut i den fräscha kvällsluften. Det bästa med kvällskift på sommaren är just när man kliver ut genom dörren och möts av skön svalka, doft av gräs och en vacker kvällshimmel.

Jag åkte direkt ut till Tärjä, och här spenderar jag nu min lediga fredag. Helgen innebär i övrigt arbete. Det är fint och soligt, men fortfarande ganska blåsigt. Jag ska ta på mig solbrillorna och företa mig en vandring längs heimsjöstranden bara jag har druckit upp mitt kaffe. Kanske blir det lunch ute på gräsmattan, vem vet?

På bästa sätt!:)

1 kommentar: