måndag 25 augusti 2008

På språng

Idag har vi varit på språng. Startade redan på förmiddagen mot Kokkola, och hann gå i en del affärer, till läkaren (igen, igen, igen...) och Koivuhaka-apoteket, som för övrigt såg ut som en postterminal. När det hade kurrat tillräckligt länge i magen lunchade vi ute - bokstavligen. Efter att ha snurrat på i centrum ett tag och konstaterat att det främst fanns hamburgare, pizzor och friterad potatis med olika friterade tillbehör rullade vi istället mot Öja. Svängde in vid Hickarö Beach Motel och lunchade ute på terassen. Har inte prövat på det tidigare, men betyget var helt okej. Köttbullar och biffar stod till buds, liksom kokt nypotatis, sås och till min stora förtjusning kokta grönsaker. Salladsbordet var sisådär, men det fanns åtminstone möjlighet att peta åt sig grönsallad, rödlök, gurka, tomat, tonfiskröra med ris och till och med gravad lax i tunna skivor. Kaffe på så stod man sig en stund.

Sedan traskade vi runt i ett par butiker, och jag låtsasshoppade lite träningkläder på ett ytterst förmånligt sätt, nämligen genom att prova och hänga tillbaka. Den rosa huvtröjan hade jag kunnat ta, men träningsbyxorna var ungefär fem centimeter för korta för min smak. De ska gå ner ordentligt på smalbenet och inte se ut som lite för långa cykelbyxor från 1992. Nå, hur som helst blev Intersport en billig historia.

Slutet av veckan känns jobbig. Fy. Egentligen är jag livrädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar