fredag 15 augusti 2008

Fördriver en fredagsförmiddag



A is for age: Schufyra.

B is for booze of choice: Rotes Wein, kan rödvin heta någonting sånt på tyska?

C is for career: Låt se. Jag startade som simskoleassistent, eller vad man ska kalla en outbildad simlärare som hoppar in för att ingen annan står till buds. Sedan följde ett par år som kassatant i butik. Sedan blev det kvällsvakt/receptionist på kvällar och veckoslut i Vasa. Sedan blev det kassaflicka/servitris/glasplockare/you-name-it på en firma under ett par somrar. Det sista tillägget på min CV blir vårdbiträde på demensboende, a.k.a skötare av old people.

D is for your dad's name: Jag kallar honom främst pappa, men han lystrar även till Anders.

E
is for essential items to bring to a party: Vin och Alias! Måste göras igen.

F
is for favourite song at the moment: Min favoritsång är den eviga klassikern Tystnad. En hit vid alla tillfällen. Helt allvarligt - det finns ingen låt som kan slå tystnad.

G
is for favourite game: Jag måste nog säga att Alias har varit så förbannat kul vid några tillfällen att jag inte kan nämna något annat:)

H
is for home town: North of Öja - born and raised.

I
is for instruments you play: Kan klinka Härlig är jorden tvåhändigt på piano. Sedan gick ju jag och Emma Gitarr I på peffan också, men av det syns intet spår. Jag kom så långt som till tenten, sedan hoppade jag av. Som omväxling. Det fanns antagligen någonting annat som var intressantare vid det tillfället. Typ... kaffe.

J
is for jam or jelly you like: Äter egentligen inte sylt, men om jag skulle så skulle det nog bli varm hjortronsylt på vaniljglass.

K
is for kids: Fadderflickan Bella! Den sötaste:)

L
is for living arrangements: Etta.

M
is for mother's name: Mum, hon kallas Teta.

N
is for name of your crush: Never kiss and tell!;)

O
is for overnight hospital stays: BB, räknas det? När jag föddes alltså. Inte sedan dess.

P
is for phobias: Katter? Fast dem främst bara hatar jag, även om jag tycker att de är otäcka också. Ormar vill jag kanske inte direkt PUSSA på, men knappast fobisk rädsla.

Q
is for quotes you like: Man är sin egen lyckas smed. Min smed är tammefan deprimerad...

R
is for relationship that lasted the longest: 4 år.

S
is for sexiest living creature: Janå inte är det jag...

T
is for time you go to bed: Runt ett. Lägga sig innan tolv är i alla fall otänkbart, känns bara fel:-/

U
is for underwear: Svarta oftast. Nästan uteslutet. Vita ger mig angst.

V
is for vegetables you love: Nästan allt! Till favoriterna hör helt klart kokt blomkål och broccoli
med salt. Och jo, jag tycker på riktigt att det är gott.

W
is for weekend plans: Vara lite mindre konstig, lite mindre leid, lite mindre ledsen. Kanske till och med skratta lite..?

X
is for x-rays you've had: Framtänderna. En gång.

Y
is for yummy food you make: Jag gillar min egen omelett! Och tacopaj, pestopasta med alltmöjligt, makaronigryta och nästan allt jag lagar. Annars skulle jag ju inte laga det!

Z
is for zodiac sign: Stenbåkken.

Å
är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Ingen.

Ä
är för älsklingstrend: Trend. Aha. Bryr mig?

Ö
är för en önskan just nu: Jag vill mest bara vara ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar