torsdag 21 augusti 2008

Lizta

1. När du duschar, sätter du på vattnet och går in eller går du in och sätter på vattnet sen?
Sätter på vattnet först och väntar tills det blir lagom varmt. Vilket helst är skållhett. Ibland sätter jag mig på muggen sålänge vattnet strilar, ingen brådska. Duschar helst maratonduschar, och stänger aldrig av vattnet sålänge jag typ tvättar håret. Sug på den, alla ekotöntar!:)

2. Läser du etiketterna på din schampoflaska?

Tja, jo ibland.

3. Har du duschat tillsammans med någon av motsatt kön?
Jorå.

4. Har du borstat tänderna i duschen någon gång
Jo, det är himla praktiskt! Här i den lilla stugan vid Heimsjöliiden är muggen pytteliten, vilket betyder att man typ står på ett ben och duschar framför handfatet och spegeln. Då är det ypperligt att tvätta håret med en hand och borsta tänderna med den andra. Najs:)

5. Hur gammal ser du ut?
Jag tycker själv att jag ser gammal och nöitt ut.

6. Vilken var den senaste låten du lyssnade på?
Kommer inte ihåg. Lyssnar inte på musik frivilligt.

7. Har du blivit medlem i något på senaste tiden?
Um. Nää.

8. Vad har du för planer för helgen?
Helst vill jag träffa Emma och Bella!

9. Har du någonsin smugglat något till Amerika?
Nix.

10. Blir en kille/tjej sexigare om han/hon spelar gitarr?
Inte vad jag vet.

11. Bor du i en stad med en idrottsförening?
Det finns säkert många i Åbo. I Tärjä finns det också, och i Öja.

12. Hur många tror du att det kommer på din begravning?
Det beror på om jag dör snart, eller om jag - med min otur - lever tills jag är bitter och arg och 130 bast. Vid det laget har de som inte hunnit dö ifrån mig med all säkerhet tröttnat:)

13. Har du fler fiender än vänner?
Njää, det tror jag väl knappast. Fast helst är jag ensam.

14. Har du någonsin skickat ett anonymt brev?
Nä, varför det.

15. Kan du fixa din bil?
Exakt vilken bil är min?

16. Har du tackat nej till en dejt någon gång?
Jo. Och även till en spa-session med tillhörande övernattning. Eh. Så bra känner jag dig inte, och inte vill jag det heller.


17. Är du smartare än dina vänner
Snarare tvärtom.

18. Har du suttit i fängelse?
Nej.

19. Borde du ha gjort det?
Nä, inte tycker jag väl det.

20. Tycker du om lukten av öl?
Jo, bastuöl doftar gott i blandning med doften av eld, vatten och björkris.

21. Har du någonsin dött eller dödat någon i dina drömmar?
Inte direkt, men jag har slaktat en gubbe. Han levde.

22. Har du skänkt pengar till välgörenhet?
Sällan. Alltså aldrig. Jag litar inte riktigt på det där.

23. Skulle du döda en hund för 1000 dollar?
Tja, jo. Om hunden nu ska klubbas, så.

24. Har du några framtidsplaner?
Inte direkt.

2 kommentarer: