måndag 11 augusti 2008

Es regnet


Mycket kommer jag inte ihåg från skoltidens tyska, men hur man säger att det regnar - det minns jag. och det gör det nu. Jag slappar en stund till och ser om det blir uppehåll snart. Annars blir det en regnlänk. Passade på att diska samtidigt, och läste lite i "Mig äger ingen", som jag lånade med mig hemifrån. Lånade, förresten... jag har ett par böcker och faktiskt en talbok hemma som ska lämnas tillbaka till biblioteket.

Talboken kom jag plötsligt på att jag skulle låna för att lyssna på under det evinneliga jobbresorna varje dag. Ingen dum idé, frånsett att jag tydligen har AD/HD och ständigt glömmer bort att lyssna! Kan stirra på framförvarande bil och helt stänga av hörseln, för att en kvart senare komma på att rösten har kommit framåt flera kapitel. Som tur kan man trycka på tillbakaknappen:) Hann i alla fall med rysaren "Sista jouren" och romanen "Skilda verkligheter" under resorna mellan Öja, Jakobstad och Terjärv. Den senare slutade med att huvudpersonen fick schitzofreni och tog livet av sig. Upplyftande.

Nej, hörni vad den här dagen har gått snabbt. Kanske man skulle bli hemmafru ändå..?;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar