tisdag 13 november 2012

Veckans händelse

Följande är såklart en mycket viktig sak i mitt liv, ni förstår säkert varför. Vi har nämligen fått en ny kaffekokare på jobbet. Den förra var minst sagt opålitlig. Elgrejer som funkar enligt principen "nåja, ditåt" känns inte så roliga att ta i, särskilt inte när sagda tingest är vattenfylld och man står och lutar mot en diskbänk i rostfritt stål. Alltså klev min handlingskraftiga kollega iväg och bad om en ny kokare till talterapeuternas kafferum.

Gissa hurvidpass stolt sagda kollega var när hon återvände med en skinande vit, sprillans ny MOCCAMASTER? Nå, rätt så!

Nu mår vi, kan man lugnt säga. Det är numera mycket viktigt att man poängterar att vi har en MOCCAMASTER. Gärna ska man också nämna vem som har fixat fram den. Och specifikt understryka att det är en MOCCAMASTER. Typ "Jaha, då var det MOCCAMASTERkaffedags då". Eller "Någon som vill ha en kopp MOCCAMASTERkaffe till?". Eller "Jaha, jag tror jag tar och slår av MOCCAMASTERN då, om alla har fått sitt MOCCAMASTERkaffe".

Så oerhört barnsligt. Men ändå. MOCCAMASTER. Ni vet.

5 kommentarer:

  1. Det SKA VARA MOCCAMASTER speciellt på arbetsplatsen. Inga automatpulverflipperspel med honungsnougat som paraddryck, eller billiga plastkokare som faller i bitar självmant inför insikten att den kommer att ha över 5 användare som river och sliter i den (om nu kaffekokare kan tänka själv i alla fall). Som så många andra gånger får man vad man betalar för, min chef med förslutet inom hemelektronik (i skarven mellan 70 och 80-talet) brukar domdera om hur pass extremt jävla dyr en Moccamaster var på den tiden för att sedan dra en paralell till dagens prisnivå som brukar gå ut på att de kostar samma idag. Det han då vill komma fram till är att all annan billig skit har blivit mycket dyrare och att Mastern i dag är förhållandevis billig...:) Vete ...! Men så säger han i alla fall. Och kaffet de kokar smakar ju varken plast eller något annat opassande...så visst: MOCCAMASTER ska de va! :)

    SvaraRadera
  2. Nu när vi äntligen, efter många års funderande, blivit med en Moccamaster, börjar jag tycka att kaffe smakar apa. Synd.

    SvaraRadera
  3. För helviti, Maja, kan du ta bort ordverifieringen. Jag får i nerverna av den! Testade fyra olika texter just innan jag prickade rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D

      Jag visste inte ens om att jag hade en sådan. Nu har jag tagit bort den, hur som helst! Tack för upplysningen! Det lönar sig att be vackert :D

      Radera
  4. Jag är väluppfostrad som få, vet du väl. :)

    SvaraRadera