söndag 11 november 2012

I Öja igen

Det var då ett himla spring till Öjan i helgen. Ikväll fann jag mig där igen. Anledningen denna gång var att fira min pappa på farsdagen.

Det blev kaffe och tårta. Som ni ser så syns knappt skeden på den här bilden, för han har en sådan hisklig fart på sitt tårtätande. I can haz tårta, säger han. Sedan satt vi och garvade kring bordet och diskuterade alternativa framtidsyrken kring frågan "Om du inte jobbade med du jobbar med nu - vad skulle du jobba med då?" och garvade lite igen. Ibland spårar det ur så oerhört. Det var någonting om att leverera pepparkakor med specialeskort och så var det något annat också som totalt bar iväg. Sällan flabbar jag så hjärtligt som vid kaffebordet vid Nyströms.

På tal om pepparkakor annars, här är det jag åstadkom igår. Tjugofem stycken vackert bruna kakor klara att garneras och hängas upp. Hoppas hålen håller, det vore ju synd om de där pepparkakorna började åka i backen en efter en annan under december månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar