måndag 26 november 2012

OJOJ

HEJ PÅ ER, GUBBAR OCH KÄRRINGAR! NEJ, JAG HAR INTE GLÖMT PÅ CAPS LOCK, JAG FÖRSÖKER BARA KONKRETISERA ATT DET JU ÄR MÅNDAG IDAG. OCH SOM VI VET INNEBÄR MÅNDAGAR EN SÅ ATT SÄGA LITE UPPTRISSAD TILLVARO.

Nä. Egentligen inte så fasligt. Har haft en ganska sedvanlig dag på jobbet när jag tänker efter. Men den där vanliga hem-packa-väskan-byta-om-cykla-till-gymmet-träna-cykla-till-butiken-cykla-hem-duscha-laga-mat-slänga-i-tvättmaskinen-och-allt-det-där-ni-vet-rumban, den har jag genomfört.

Och nu, nu häller jag upp kaffe i min gröna favoritmugg, lyssnar på tvättmaskinen som centrifugerar, på klockan som tickar, på kaffekokaren som knäpper sådär med jämna mellanrum. Utanför fönstret är det Martin Beckmörkt, och här inne sitter man och myser. Yes, måndagen. Jag gillar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar