lördag 8 september 2012

Till sist

Har haft ett projekt på gång hela dagen med min bror. Vi har handlat, fixat, kopplat och grejat. Till största delen är det han som har gjort. Jag har mest hållit i, skickat skruvar, hållit i lister och serverat kaffe. Nu är det färdigt och jag är så nöjd så nöjd så nöjd.

När vi var klara med fixet och jag hade dammsugit upp skräp och burit bort verktyg, då hoppade jag i skorna och tog en sen kvällspromenad med Soran Ismails sommarprat i mp3-spelaren. Lite frisk luft innan läggdags. Fick nästan tårar i ögonen för att det var så fiilis. Att traska på med bra fart under dojorna, med den friska, mörka, sena höstkvällen omkring sig. I fönstren ser man påslagna tv-apparater och myslampor, och själv går man där utanför. Tänker och funderar. Tittar. Andas.

Love you, vackert vemodiga höstkokkola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar