lördag 29 september 2012

Höstgarderob

Jag avslutade mitt flera månader långa shoppingcelibat idag. Och nu gick det så att H&M har tagit in mera av de förrädiskt sköna jeansleggingsen som jag trodde att de hade slutat tillverka. Jag har slitit ut mitt favoritpar och hade förpassat det till sophögen, och hade i somras någon gång dragit ett djupt andetag och köpt ett par jeans. Och konstaterat att nu får den här kvinnan tammefan komma över den där jeansfobin och lära sig använda jeans en gång för alla. När nu inga andra val finns, liksom.

Och så finns de plötsligt igen! Jag provade dem i både denim och grått, och kunde ha köpt båda. Men jag köpte bara de blå. Och jag ska trots detta börja använda riktiga jeans i oktober, jag lovar. Men man kan väl få varva med jeansleggings ibland i alla fall? De är så sjukt sköna.

En brun tröja blev det också, och en senapsgul scarf, lite tjockare och puffigare, perfekt att svepa kring halsen nu i höst. Och tjocka, svarta strumpbyxor. Lite höstgarderob, sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar