torsdag 13 september 2012

Nöjd

Drog via gymmet ikväll, ett bra pass var det. Axlarna var alldeles mördade när jag var klar och traskade ut i den kyliga höstkvällen. Och en så fin sådan! De smala, mysiga gatorna i Neristan låg öde, det lyste ur fönstren, och där trampade jag fram med lite kalla händer som greppade styrstången. Skönt trött i kroppen men alert i huvudet.

Jag brukar vanligtvis inte tycka om konstig pling-plongmusik utan struktur - delvis därför jag hatar jazz - men nu råkade något musikprogram gå på x3m, och någon slags alternativ biisi dunkade lungt i mitt öra. Den passade så bra, jag kände mig som om jag medverkade i förtexterna till en film. Musiken, mörket, det rytmiska trampandet på cykeln. Allt smälte ihop.

Nog har man det bra. Bor i just den stad jag vill bo i, har just det jobbet jag vill ha, är på väg hemcyklande från just det jag tycker är roligt till mitt eget fina lilla hem. Där en varm dusch väntar så snart jag har parkerat cykeln.

Det ska jag tänka på en stund nu. God natt.

3 kommentarer:

  1. Bara måste kommentera med följande...:)

    http://youtu.be/26rDQwkRSIc

    SvaraRadera
  2. Nå jo, han har heilt rätt hande Baloo. Fast ja vill int ita myrona!

    SvaraRadera
    Svar
    1. He sku vara tokodee som man laga i banttis tå i så fall, me rispuffar o kakao...om man måst.

      Radera