lördag 22 september 2012

Fredagsbad

Hade en sådan perfa fredagskväll igår. När mörkret lade sig över Kokkola var det jag som var ute och sprang. Med en lätt, lätt känsla i benen. Tap-tap-tap-tap mot asfalten bara. Hjärtat pickade piggt i bröstet, andningen fungerade automatiskt. Rundan tog flera minuter snabbare än vanligt, så jag fick utöka den med en extra liten sväng.

Kan ni sedan ens föreställa er fiilisen jag hade när jag slängde mig på bastulaven efter avklarad löpning? Liksom totalt avslappnad. Att kröna arbetsveckan med en löprunda och bastu - finns det något mera fulländat? Lycka är dessutom en rymlig och bra bastulave som man kan ligga raklång på.

Ikväll har jag varit till Öjan en sväng. Bland annat för att betala typen som så hyggligt servade min bil häromsistens. Betalningen bestod av en brännvinsflaska, det är lite så det funkar på landet. Tycker åtminstone jag är en okej valuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar