tisdag 18 september 2012

Anteckna detta

Tittade just i almanackan och bestämde mig. Lördagen den sjätte oktober inleder jag höstmyset. Då tänder jag ljus på soffbordet och kurar skymning. Innan dess tittar jag bara på blockljusen jag har köpt och som väntar i bokhyllan.

Gillar ju att ha ordning och reda på vad och hur man gör.

Man måste som sagt hålla på saker och inte låta sig ryckas med. Som folk som tammefan kommer cyklade med mössa på huvudet om morgnarna. Jag blir riktigt irriterad. Det är faktiskt september, inte februari. Eller de som ställer elljusstaken i fönstret i november. Eller lyfter in julgranen veckor före jul.

Själv har jag idag haft ballerinor på fötterna när jag gick till jobbet. Inte längre sandaler och bara tår. Det känns som om jag har börjat på ett nytt kapitel. Kapitlet Höst. Lite vemodigt, sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar