tisdag 5 juli 2011

*Host, host*

Jepp. Fortsätter med att sova både lite och dåligt, i samma andra som jag hållit på nu i en dryg vecka. Igår gjorde jag ett försök och låg duktigt med huvudet på kudden klockan elva. Men det hjälpte inte stort när jag låg och vred mig som en mask i många timmar efter det.

Delvis beror den här sömnlösheten på något så infernaliskt töntigt som förkylning. Förkylningar är såpass nördiga att jag i det längst undviker att erkänna att jag skulle ha något sådant. Liksom - hosta och snor. Det hör man ju direkt, det är ju bara för mesar och veklingar. Hosta. Hur mesigt är nu inte det på en skala? Typ åttahundratvå.

Nu har jag väl fått se mig besegrad av fanskapet, eftersom jag hostade så jag sånär kräktes inatt. Det bara slutar aldrig när det börjar. Inte förrän jag tzöijis och måste hålla andan en stund. På småtimmarna gick jag alltså omkring (jo, gick) och hostade som en människa med långt gången lungsot. Hostelihost, bara.

4 kommentarer:

  1. Hosta is a bitch! Krya på de! :)

    SvaraRadera
  2. STACKARS JAG!;) It is. Främst för att na så töntot kan vara så störand. Tack, ska försöka mitt bästa:)

    SvaraRadera
  3. Du tar väl hostmedicin? Jag hör Susannas ord eka i min skalle varje gång jag har hosta...

    SvaraRadera
  4. Astrid >> Haha, jag har hört dem eka jag också! Har ingen hostmedusin faktiskt... men borde nog skaffa!

    Susannas ord ekar varje gång jag tar en Bafucin också (har varit TVUNGEN att ta några för att kunna jobba, det gör så förbannat ont i halsen annars), för just pastiller med bedövningsmedel är ju rena döden :-/

    SvaraRadera