måndag 11 juli 2011

Fredag till söndag - så ska det vara!

Har haft en alldeles utmärkt helg. Så nära perfekt det går att komma. Med början redan i fredags, då jag direkt efter jobbet drog till stranden och solade någon timme. Kombinerat med efter-jobbet-päikkärit ute i det fria. Jag sover så gott på en filt i solen! Sorlandet av människor omkring en fungerar som rogivande bakgrundsljud.

I övrigt har helgen gått ut på att bada, njuta av värmen, och sedan ut på ett par drinksun på lördag kväll. Vilket också var synnerligen trevligt. Trots att jag fick världens sämst blandade Caipiroska. Som ska vara en iskall och fräsch blandning av krossad lime, krossad is och sprit. Men som i praktiken var ett par hela limeklyftor flytande i brännvin med en skopa snö på toppen. Utan sugrör. Riktigt asig var den. Mes som jag är så vågade jag inte slå näven i bordet och kräva en riktig Caipiroska, din inkompetenta jävel, inte någon som trillat med alkopåsen i en snödriva.

Nå, vidare. Vaknade självmant på söndagen och drog direkt tillbaka till stranden för morgondopp och kaffe. Låg och vickade på tårna och kände mig 110% avslappnad. Alldeles just precis som jag tänkte ta mitt sista dopp och förklara stranddagen all pep telefonen till och mor meddelade att man precis tog upp näten - ville jag ha rökt abborre? Nå vill man ha rökt abborre?! Ursäkta, låt mig tänka - ja!
Ut i skären alltså, där firrarna precis serverades. Mjälla, mjuka abborrbitar som smälter i munnen (om det inte vore för de där otroligt irriterande, tusentals benen som försöker förstöra upplevelsen).
Efter maten ett dopp i iskallt havsvatten. Så kallt att det värkte i märg och ben när de kalla strömmarna ilade kring en. Sedan kaffe på terrassen. Som avslutning på kvällen ännu en sväng via Bryggan lite senare, och så hem och i säng. Med lite blossande kinder efter en lång helg i solen, och strävt saltvatten i håret.

Kan det bara inte vara juli jämt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar