söndag 26 september 2010

Det jag gör idag

Har hunnit packa en bil med lådor och prylar, burit in alltsammans i lägenheten. Fraktat dit bord och stolar med en bil och burit dit dem. Nu mellanlandar jag lite snabbt i Öja för att fylla en bil till, dricka en kaffekopp och sedan fortsätta flyttandet.

Med tanke på att flyttande i sig är ett förbannat helvete och Satans påfund och så vidare så är den här gången faktiskt riktigt trevlig. Man kan packa i lugn och ro i den ordning som känns mest logisk, på egen hand köra den kvart det tar att åka mellan Öja och Kokkola och kånka in sakerna själv. För att bära upp bord och stolar idag tog jag dock hjälp av mamma och pappa.

Hade smått hoppats att få hjälp av min äldre bror vad gäller att bära upp min soffa. Soffan som på alla sätt är ypperlig men aningen osmidig just när man ska bära den uppför trappor. Det är dess enda nackdel. Men som alla vet är det där med söndagar inte den bästa dagen att begära hjälp av raska unga män. När jag med min trevligaste stämma önskade god morgon och frågade om han har krapula blev svaret: "Inte ännu". Nu ska jag alltså bara vänta på att han får krapula, har krapula och slutar ha krapula. Sedan ska vi lyfta soffor:)

4 kommentarer:

  1. Kan int vänt ti få koma på besök! :)

    SvaraRadera
  2. Tu e så alldeles väldigt mest välkommen! Snart!!!:)

    SvaraRadera
  3. ...alltså ja mena noo att du e välkommen nu rej, men att ja hoppas att du komber snart. Bara för att klargöra:)

    SvaraRadera
  4. ...alltså ja mena noo att du e välkommen nu rej, men att ja hoppas att du komber snart. Bara för att klargöra:)

    SvaraRadera