måndag 4 februari 2013

Skotta snö

Sedvanlig måndag på jobbet, sedan snabbt hemvia och sedan till Öja där jag hade ett ärende att uträtta. Hade små förhoppningar om att bli bjuden på mat, men de förhoppningarna infriades icke, eftersom det på Nyströmsbackan serverades köttsoppa ikväll. Inte för att jag är nirso eller så, jag äter det mesta. Men inte köttsoppa, där är jag stenhård. Köttsoppa, denna primitiva krigstida rätt är så vidrig att jag inte ens vill se eländet. Yäk. Nå, jag svängde snabbt som ögat ihop en pyttipanna istället. Sån tur att man är vuxen och inte måste äta det som mamma säger.

Sedan hade föräldraskapet fått en lapp i lådan om att bättre snöskottning kring postlådorna var att önska. For real, det var ungefär två deciliter snö "i vägen". Vad delar de ut post med nuförtiden? Skateboard? Men kör i vind då. Jag spände pannlampan kring huvudet, tog en spade och traskade ner till vägen och grävde så snön sprutade. Mitt i mitt skottande kom en typ springande längs cykelvägen med en konstig, krullhårig hund och tittade nyfiket på min lilla hobby. Hm.



1 kommentar: